“Jeg vil ende med at være interiørpusher”

Rasmus Benjamin Nielsen sælger plakater i sin onlineshop for over 100.000 kroner om måneden. Og han har endnu større planer for fremtiden.

Den grafiske designer Rasmus Benjamin Nielsen har altid haft et iværksætter-gen. Et gen, der blev vakt til live, da han i begyndelsen af 20’erne var ansat på et bureau, der på få år voksede fra 4 til 27 ansatte.

Som 25-årig kvittede han derfor jobbet og startede sin egen forretning op, hvor han designer og sælger plakater til hele verden fra sin webshop arrogantshop.com.

”Jeg kunne jo godt se, at jeg havde ydet et væsentligt bidrag til den udviklingsrejse, bureauet havde været på, så jeg tænkte: Hvorfor ikke kanalisere al den energi over i mit eget? I begyndelsen var det bare et sideprojekt, hvor jeg havde en lille webshop med ti forskellige designs. Mit mål at omsætte for 4.000-5.000 kr. om måneden. I dag sælger jeg for over 100.000 kr om måneden, siger Rasmus Benjamin Nielsen.

Omsætningen betyder travlhed, og det må gerne udvikle sig. Oprindeligt startede han med at sælge plakater i Danmark, men i dag har han også godt fat i lande som England, Sverige, Norge, Tyskland, Finland og Holland. Motiverne er hovedsageligt dyr, men målgruppen er fra teenagere til folk op til cirka 40 år Strategien er endvidere, at kunderne ikke skal have for mange valgmuligheder. Han har ca. 45 designs.

”Jeg kunne godt lave 200, men det gør jeg ikke. Et begrænset udvalg betyder, at folk måske finder tre eller fire, som de synes er fede. I stedet for at de finder 10 eller 12. Eller 50. Så kan det nemlig godt ende med, at de slet ikke køber noget, fordi der simpelthen er for meget at vælge imellem.”

Rasmus Benjamin Nielsen står aldrig stille. Den kreative mølle kværner konstant, og det næste projekt kunne hedde tekstildesign.

”Jeg kunne godt tænke mig at komme i gang med at lave designet økologisk dynebetræk. Jeg har sneak-peaket det lidt på min Instagram, og folk er helt vilde med det. Jeg er godt klar over, at jeg ikke kan blive ved med at sælge plakater de næste 20 år. Jeg ved ikke, hvornår markedet er mættet igen. Men jeg kan være på forkant og sige, at Arrogant ikke længere bare er et plakatbrand, men et boligbrand, som har alt mulig andet at byde på. Jeg vil gerne ende med at blive interiør-pusher.”